Két keréken, országúton, országútival

Két keréken, országúton, országútival

Közlekedési kultúra

2018. augusztus 09. - Le a spammerekkel

Több év kihagyás után idén vettem egy országúti kerékpárt és újra biciklizni kezdtem. Korábban nagyon sokáig mountain bike-kal jártam, nem tűnt fel, mennyire ócskák a magyar utak. Most látom. Szégyen. Na mindegy, a poszt most másról szól. A közlekedési kultúráról akartam megemlékezni. Sok pozitív dolgot láttam az elmúlt másfél hónapban, pl. hogy a legtöbb autós, főleg a teherautót, kamiont vezetők mennyire óvatosan előznek, sok esetben lassítanak is, mikor kikerülnek, aminek külön örülök, de... van kisebbség is sajnos.

Ma, valahol  Pólus mögött egy kis mellékutcában, ahol szó szerint folt hátán folt az úttest, kerülgettem a repedéseket. Sok autó elment mellettem, míg az egyikből kiordít a sofőr, hogy takarodjak a járdára. Szerencsére parkolót keresett, így utána tudtam menni. Megálltam mellette és udvariasan megkérdeztem, mióta van jogsija, hogy a járdára akar zavarni egy kerékpárost? Persze gyorsan elkezdett mellébeszélni és magyarázni, hogy az út közepén voltam. Próbáltam volna felvilágosítani, hogy a szigorú jobbra tartást kivették a KRESZ-ből, akár a terelő-/záróvonal mellett is mehetek a jobb szélső sávban. Csakhogy közbeszólt az anyósülésen ülő nő: "ákár el is csápháttuk vóna az áotóval". Itt adtam fel... Az ilyen minek ül volánhoz, és miért hagyja, hogy a neje/anyja/anyósa belepofázzon olyasmibe amiről semmit sem tud?

Kicsit odébb a Szentihályi úton. Én laza 35-40-es tempóban gurulok (értsd: lóg a belem, de muszáj :D), látom, hogy zöld a lámpa, de az előttem haladó autó hirtelen fékez a zebránál. Én is lassítok, akkor látom, hogy egy kétlábú tehén a piros jelzés ellenére vonul át a zebrán. És nem is akarja észrevenni, hogy van pár autó az úton... gyalogosként, ha üres az út minden irányból, én sem várok a piros miatt, de ha van forgalom, akkor kivárom a zöldet, biciklivel forgalomtól függetlenül is. Neki vajon mi volt olyan sürgős, hogy egy viszonylag forgalmas helyen lelépett az autók közé??

Tegnap, szintén Szentmihályi út, a benzinkútnál. Gyalog vagyok, várom, hogy zöld legyen. A piros eltűnik, a zöld ugyan nem világít, de a balról jövő autó megáll, biztos rossz a lámpa, elindulok, de valami furcsa, mert minden irányból indulnak az autók. A túloldalra érve körülnéztem: minden lámpa sötét, ahogy a legtöbb sofőr is: ugyan ott a macisajt a Rákos út és a Fóti út végén, de a valamiféle üzemzavar miatt lekapcsolt lámpákkal (a sárga sem villogott) nem törődtek, úgy mentek, mintha zöld lenne... mint a birkák... Csoda, hogy nem lett belőle baleset. Bementem a kútra, mire kijöttem, a lámpák újra működtek,helyreállt a rend. De lámpa nélkül miért ignorálta mindenki a táblákat???

A bejegyzés trackback címe:

https://ketkerekenoutival.blog.hu/api/trackback/id/tr2514171479

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása